fredag 16 mars 2018

Äkta workingfrilla

Under vintern har Atles päls fått gro igen och det med besked. Alltså pälsväxten på den här hunden, jag skulle lätt kunna dra ull var fjärde dag om jag tyckte det var skoj ;) Jag vet att han skulle kunna gå att få riktigt tjusig rent pälsmässigt om jag bara hade tid, ork och lust. Men jag har ju liksom inte det. Så när jag såg en vän lägga upp en bild på sin nertrimmade dvärgschnauzertik så kände jag bara att fy fasiken vad bekvämt med en sån frisyr! Och jag tycker faktiskt det är snyggt också även om jag gissar att en utställningsdomare skulle svimma...  

En nertrimmad Disa (kennel Cinzenta)

Atles benhår är inte särskilt strävt och inte blir det bättre av att han hittills är klippt på benen. Men jag ska ge det ett ärligt försök, går det inte så går det inte. Jag ger det till i höst, ser jag ingen skillnad då så får det vara. Så nu är han grovtrimmad, det var så mycket päls att jag fick ta det värsta bara. Får ta en ny omgång om några veckor och putsa till lite. Benen kommer dock se lite lustiga ut framöver, lite osynk med resten av kroppen. Jag har inte klippt dem alls nu utan ska plocka ur dem lite då och då. Bakbenen har jag plockat lite på och där tror jag det finns hopp faktiskt men frambenen kommer bli ett större projekt. Förhoppningsvis blir det bra till slut och en äkta workingfrilla!

1 kommentar:

Sofie sa...

Ullkamma benen så ofta du kan med en fin ullkniv och plocka ur som du gör så kommer det bli kanoners��❤